reklama

Právo byť iný...

Dlho som rozmýšľala čo by som mala napísať do eseje s takýmto nadpisom...Keď som si sadla na prelome soboty a nedele v noci za počítač napadlo ma hneď viacero otázok...Mám sa zamerať na menšiny a rozoberať tento problém z ich pohľadu? A má naozaj každý jedinec právo byť iný? A čo keď svojou ,,inakosťou“ ľuďom ubližujeme? Ako sa pozerali ľudia na iných ľudí v minulosti? A ako je to teraz? Zmenilo sa niečo? A aký význam má vlastne slovo iný? Nájsť odpoveď na moju poslednú otázku vôbec nebolo ťažké, stačilo proste zadať do googlu slovo ,,iný“. Hneď som sa dozvedela, že ľudia si toto slovo zadefinovali už dávno a jeho doslovný význam je... za iného sa označuje predmet, jav alebo vlastnosť odlišná oproti pôvodnej, očakávanej...ale čo to znamená odlišný? Kde je pôvod? A čo je ešte očakávané a čo už nie?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

Človek má právo byť iný....Pretože to, že nie sme taký ako nás ostatní chcú mať nie je naše zlyhanie ale ich smola. Ja nevidím ani najmenší dôvod prečo by som sa ako jedinec, ktorý dostal do vienka vlastný rozum a uvažovanie mala riadiť konvenciami len preto lebo ,,...sa to tak proste robí...“Napríklad túto jeseň. Vonku bolo príjemne a ľudia sa obliekali adekvátne tomu, no ako náhle prišiel november hoci sa počasie nezmenilo vytiahli sme zimušné kabáty...lebo proste je november a má to tak byť. A ja som sa rozhodla, že je hlúposť robiť to takto tak som nosila naďalej jesennú bundu a už som pocítila čo to znamená byť iný.....aj keď šlo o takú banalitu ako bunda...pár ľudí mi dalo pocítiť, že predsa len je ten november a má sa nosiť bunda na zimu..

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Musíme sa zmieriť s tým, že tá ,,inakosť“ naozaj existuje,....a existuje, lebo samotná príroda to tak chce. V prírode nie je nič rovnaké....každý kameň je odlišný od toho čo leží vedľa.....Každý človek má oči, nos, ústa...a predsa nenájdeme dve rovnaké osoby... My ako belosi často tvrdíme napríklad o černochoch, že sú proste iný....ale ako? V porovnaní s čím, alebo s kým? S nami? Belochmi? Ale je nezmysel porovnávať to, veď my sme zase iný v porovnaní s nimi...V tom odlišovať sa od ostatných je rozdiel....musíme rozlišovať aj to, či si človek vybral svoju jedinečnosť sám, alebo či sa s ňou proste naučil žiť od malička....Niečo ako už spomínanú farbu pleti si nevyberieme, ale napríklad stať sa punkerom je vlastná voľba, či už správna lebo nie sa rozhodovať neodvážim...Ja som sa celý svoj život snažila byť iná ako dav...občas sa mi to darí, občas zapadnem...a prečo to chcem? Aj na hodinách v škole sme sa učili, že každý človek je osobnosť, ktorá je iná...tak prečo to popierať?...chcem byť punker, ktorý chodí v novembri v jesennej bunde? Prečo nie? Keď som tak spokojná, šírim okolo seba dobrú atmosféru a dobrá atmosféra je našťastie ešte stále nákazlivá....A keby tak každý človek šíril okolo seba pohodu bolo by po väčšine problémov...Ja som iná. Mám na to právo a som na to pyšná...

Lívia Sisková

Lívia Sisková

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som dievča, ktoré má rado oceľovomodré mraky, prechádzky v daždi, literatúru, prekvapenia, Norah Jones,keď ma niekto vlastný názor a štýl (ale nemá potrebu vnucovať ho iným), keď mám ja, alebo niekto v mojom okolí nákazlivo dobrú náladu, svojich pár verných kamarátov, zelený čaj Nativa, Chocapic, seriál Priatelia, pocit, že ma ľudia potrebujú a pohľad do pouličnej lampy, keď husto sneží... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu